England

Idén kläcktes redan i efter någon vecka i Indien. Efter att avskytt engelskalektioner i skolan, hög frånvaro, kassa betyg och framför allt  en stor osäkerhet när det gäller att prata engelska fick jag plötsligt ett sug efter att ändra på saken. Där och då i Indien kom tankarna på att plugga engelska i England nästa höst (d.v.s. nu) och sedan har de hängt kvar fram till jag bokade kursen för några månader sedan.

Veckorna har flugit iväg och jag har inte ägnat många tankar åt vad som komma skall. Men. Nu.

Om två veckor. Då har vi  precis avslutat den andra skoldagen i Brighton, kuststaden en timme söder om London. Det ska bli kul. Absolut! Och det känns väldigt nödvändigt med ett miljöbyte efter en sommar i Filipstad, men just nu blir jag bara stressad av tanken på det jag inte vill åka ifrån.
Så jag låter bli att tänka på det några dagar till....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback