Saker börjar falla på plats...

... så smått.

Nu är lägenhet fixad i Oslo. Om några veckor flyttar jag dit och i början av juni kommer även Maria och Kakan. Vi ska bo i varsitt rum i en lägenhet tillsammans med en okänd norsk gutt. Spännande. Sist jag delade lägenhet med en främling så hade han en marijuanaodling i garderoben så det här ska nog gå fint! 

Jag hoppas jag hittar ett jobb fort som sjutton. Nu längtar jag något enormt efter att börja jobba. Jag har dragit benen efter mig sedan årsskiftet och det börjar bli tråkigt, minst sagt.




Det finns, vad jag kan komma på, bara en enda sak som gör att det klumpar sig i magen när jag tänker på flytten. Ella.
Jag har i princip aldrig hemlängtan. Jag älskar mina vänner och min familj, ingen tvekan om den saken. Men det är ytterst sällan jag saknar och längtar efter dem när jag är borta. Men Ella. Henne saknar jag så fort hon och hennes mamma åkt härifrån.
Ett evigt tjatande om den bebis kan tyckas. Jag vet att jag borde sluta vara blödig, men det smärtar i hjärtat att tänka på hur mycket jag kommer missa i hennes liv. Oundvikligt men ändå hårt.
  
Halsen klumpar sig.

Nu ska jag fortsätta läsa inför nationellt prov i morgon. Framförhållning är inte mitt andranamn, däremot Tidsoptimist. Resultaten hittills har i alla fall varit maximalt självförtroendehöjande så vi fortsätter väl i samma takt.

Kommentarer
Postat av: Frida

Gissa om vi kommer sakna dig då. Min smarta vän. Usch usch.. Känns hårt att aldrig mer hänga hos dig=)

2008-04-28 @ 07:24:37
Postat av: Anonym

Härligt att det börjar lösa sig. Du ska se att du får jobb! Det är mycket lättare när man är på plats. Lycka till! Kram kram

2008-04-28 @ 11:23:24
Postat av: Mikaela

Härligt att det börjar lösa sig. Du ska se att du får jobb! Det är mycket lättare när man är på plats. Lycka till! Kram kram

Postat av: Linnéa

Frida - Aldrig mer? Haha. Sluta vara så dramatisk.

Mickis - Jag hoppas och tror också det! Tack :)

2008-04-29 @ 22:46:25
URL: http://linneasegnalilla.blogg.se
Postat av: Joe

Åh, en sådan sötnos hon är! Hälsa Frida och Ella från mig /Peis

2008-05-20 @ 23:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback