Sverige - England 1-0

Då man lämnar Sverige är det oundvikligt att jämföra olika saker i det nya landet med hur det är i fosterlandet. När jag bodde i England, men framförallt nu när jag är hemma igen, uppskattar jag det utbud av mobiloperatörer med så löjligt bra priser som finns hemma i Svedala.

Att inom England, ringa till en kompis med samma mobiloperatör i 15-20 min kostar ungefär 60 spänn. Att ringa hem till Sverige ska vi inte ens tala om.

Väl hemma igen, strax efter nyår,  fyllde jag på min telefon med 200kr. Jag har ringt och sms:at skandalöst mycket och först idag tog pengarna slut.

Alldeles nyss ringde jag en halvtimme till Thailand (andra sidan jorden) och samtalet kostade mindre än hälften så mycket som ovanstående samtal i England (inom ett land). 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback