Jag samlar mig själv för ett taktiksnack

De senaste dagarna har jag gått upp i ottan, promenerat minst en timme innan frukosten som bestått av gröt och ägg. Tränat, simmat, kommit i säng innan midnatt och sovit lagom länge. Jag mår otroligt bra av att komma upp och utnyttja hela dagen samt att komma i säng i tid.

 Men.

Min hjärna har aldrig funderat på förmiddagen. Inte heller på eftermiddagen. Då snackar vi den hjärnan som kan sitta ner och koncentrerar sig på en sak utan att tankarna svävar iväg åt tusen andra håll. Därför är det dags att byta strategi. Jag måste köra på ett säkert kort då endast två dygn återstår till deadline.

Knappt en timme kvar till midnatt. Kaffekokaren puttrar med fyra starka koppar. Jag återgår till två-veckor-kvar-till-betygen-sätts-och-trettiofem-arbeten-kvar-att-göra-metoden. Den effektiva men inte så hälsosamma.

Natten kommer att bli lång. Peppande kommentarer vore inte fy skam! 

Kommentarer
Postat av: slemma

tant

2008-01-31 @ 21:14:29
Postat av: Linnéa

otroligt peppande, tack slempropp!

Postat av: slemma

hahaha... upp i ottan...promenad, simningen, gröt o ägg.. du rockar gärnet du;)

2008-02-01 @ 16:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback