Nu eller aldrig

Jag har Sveriges i särklass sämsta karaktär. På ren svenska - jag får aldrig tummen ur röven. 
Jag arbetar bäst (och endast) under press, hot och med en morot.

Jag träffade en lärare från gymnasiet förra veckan och fick uppgifter att göra för en särskild prövning i Engelska. Tanken är alltså att jag ska slänga ihop några arbeten och skriva ett nationellt prov i hopp om att höja mitt engelskabetyg.
Detta borde inte vara något problem kan man tycka. Absolut inte. Om det inte vore för den tummen jag nyss nämnde. Tummen som är min absoluta akilleshäl.

Jag har inte någon som helst deadline. En mardrömssituation.
"I morgon", "Efter helgen" och "Nästa vecka" är mina mellannamn.
Jag tar helt enkelt aldrig tag i saker och ting.

Men nu jävlar!

Press:
I morgon bitti ska jag åka till IKEA och köpa ett stort soffbord där jag kan sprida ut mina böcker. Sen stänger jag in mig några dagar. Första arbetet ska bli färdigt och deadline är torsdag klockan 24.00. Jag kommer därför inte umgås med någon, knappt ens prata i telefon.

Hot:
Om jag inte möter deadline skiter jag i hela kursen, jag skiter i hela "plugga-upp-betygen-planen". Jag kommer i så fall aldrig ta tag i det här. Aldrig få bättre betyg. Aldrig kunna utbilda mig till det jag vill (i dagsläget okänt). Jag kommer helt enkelt tvinga mig själv att söka jobb på WASA-bröd. Det har ni mitt ord på!

Morot:
Nya fina träningskläder. Det ska nog räcka när hoten är så brutala.


Hårt mot hårt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback