Försmak av Oslo

I söndags åkte jag till Oslo för att betala depositionen, första hyran och få nyckeln till lägenheten. En riktigt bra känsla infann sig. Det här blir nog den bästa sommaren någonsin!

Att det var årets hittills finaste dag gjorde inte saken sämre. När jag lämnat lägenheten tog jag tunnelbanan till Majorstuen, strosade runt där och ner till slottet där folk låg och myste i parken, vidare genom staden och ner på Aker Brygge. Där tog jag av mig strumpor och skor och satte mig vid vattnet och solade och antecknade lite saker jag måste fixa innan flytten.


    

Sen träffade jag Elin och käkade sushi på ett soligt tak och drack en chai latte på Majorstuen innan vi åkte hem. Jag fick äran att köra ut genom Oslo och hem. Några små obetydliga felkörningar bara. När vi skulle betala vägskatten på vägen ut anade vi att det var åt fel håll.
Är det E18 mot Stockholm?, frågade vi kvinnan i luckan. Nej, ryck och vänd över, skrek hon. Ryck! Jaha? Okej, ryck betyder alltså backa på norska. Tack!

Kommentarer
Postat av: mikaela

Haha, jag tror hon sa rygg, det betyder backa :)

Postat av: Linnéa

hahahaha... okej, tack! det var inte så lätt att höra :) rygg alltså !

2008-05-06 @ 11:33:12
URL: http://linneasegnalilla.blogg.se
Postat av: Sofia

Tack så mycket. Det bli inflyttningsfest, eller ja, det kommer förmodligen alltid att vara fest, så kika in vett ja=)

2008-05-07 @ 09:38:15
URL: http://egocentriskt.blogg.se
Postat av: Sofia

Ja, jag vet. Har glömt bort att fråga mamma bara. Ska kolla, and then I´ll let you know.
Jo, Olso ja. får väl åka dit då. knepigt med alla jobb bara, ta ledigt hit och dit. Det ordnar sig. Vad har du sökt för jobb då?

2008-05-07 @ 12:25:04
URL: http://egocentriskt.blogg.se
Postat av: Madde

Haha jadu, ja vet ikke. Va kul att dus ka flytta till Oslo, har du fått jobb där? Jag va där i helgen så de va ju synd att man inte visste det :)

2008-05-07 @ 17:59:49
URL: http://maddardana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback