Tillbakablick

image2707
Var jag 16 år och gick första året på gymnasiet. Jag hade precis kärat ner mig i killen som skulle vara min pojkvän i närmare fyra år framöver.

image2708
Gick jag sista terminen på gymnasiet. Reste massor; New York, Polen, Frankrike och Cypern. Det var en stressig tid innan studenten. Jag hade drygt trettio arbeten och prov kvar att göra när det var två veckor till betygssättning, men jag fixade det!

image2709
Hade jag kommit tillbaka till Sverige efter fem månaders backpackande. Jag saknade värmen och friheten något fruktansvärt men försökte ställa om mig till livet hemma. Jag gick ner alla extra härliga resekilon, haha, och började jobba på ett äldreboende. 

image250
Bodde jag i Brighton tillsammans med Emma och pluggade engelska. Det var en härlig tid! Vardagen var väldigt mysig. Oftast hängde jag och Empen i soffan framför "Friends", gick promenader eller festade i Europas gay-huvudstad. Ibland hade vi kompisar på besök eller reste iväg och hälsade på mina vänner runtom i England.

image2710
Pluggade jag hemifrån gamla engelskkurser från gymnasiet i hopp om att höja betygen. Umgicks mycket med kompisar och min vän Frida hade precis fått sin lilla bebis.

image2711
Var det min namnsdag och jag käkade thaimat och pratade om livet med min högt älskade mamma.

image2712
Spenderar jag min sista dag hemma i Sverige innan jag flyttar till Oslo. Det blir nog en stressig dag med tre nationella prov och femtioelva kompisar som jag vill hinna träffa innan jag sticker.

image2713
Alt. 1 - Jag har jag precis kommit hem från Thailand där jag jobbat som engelsklärare under vinterhalvåret. Jag är superbrun och snygg och har ett kul projekt på gång för sommaren.
 Alt 2 - Jag bor kvar i Oslo och har till pappas stora fasa träffat en stilig gutt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, jag får inte alls sentimentala flashbacks från livet som varit. Hur ser framtiden ut? de bestämmer vi ju bara själva..

2008-05-20 @ 23:38:38
Postat av: Jojs

Åh, jag får inte alls sentimentala flashbacks från livet som varit. Hur ser framtiden ut? de bestämmer vi ju bara själva..

2008-05-20 @ 23:41:07
Postat av: Linnéa

Jojs - Så jävla (ursäkta franskan) spännande! Jag får rysningar av att tänka på framtiden.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback