Tips

När man lever som jag gör och har gjort de senaste 4,5 månaderna är det svårt att hitta motivation till att gå upp i tid. Jag avskyr att sova bort dagen men när jag vaknar av att klockan ringer inser jag ändå alltid att jag faktiskt inte behöver gå upp. Jag har ingen tid att passa.

Här kommer mina 3 tips på hur man vaknar trots att kroppen med all dess kraft vill somna om:
- Baxa upp kuddar bakom ryggen så fort du stängt av klockan så att du hamnar i sittande läge.
- Om du har två täcken i sängen, byt till det andra. Om inte, vänd på täcket så att värmen försvinner.
Om du ändå håller på att somna om måste du ta till den grymmaste metoden:
- Tänk på något riktigt jobbigt. Något som besvärar dig för tillfället, t.ex. ansträngd ekonomi, olycklig kärlek eller oro för framtiden. "Tänk om jag aldrig blir lycklig" - den sortens funderingar. Garanterat svårt att somna om.

Lycka till!

I morgon ska jag till skolan och skriva tre (!) prov. Då jag inte har hunnit plugga så mycket än så jag ställer klockan på 08.00 och tänker på att jag med allra största sannolikhet kommer få cancer.

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha........

2008-05-08 @ 09:21:54
Postat av: Jojstick

Tack!! De små råden ska jag verkligen prova. Du vet också vilken enorm kraft kroppen kan ha till att lägga sig ner och somna om igen. om man inte BEHÖVER gå upp vill säga, livsfarligt!

2008-05-20 @ 23:29:25
Postat av: Linnéa

Jostick - Ja, jag kan nästan bli rädd för mig själv över hur maktlös jag är över min egen kropp på morgonen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback